TOP25SARIKANTARON ÇOCUKLARDA ASTIMIN VE ALERJİK ASTIMIN BİTKİSEL TEDAVİSİ - TOP 25 SARI KANTARON

ÇOCUKLARDA ASTIMIN VE ALERJİK ASTIMIN BİTKİSEL TEDAVİSİ

Çocuklarda Astım ve Alerjik Astım

Çocukluk çağının en sık rastlanan kronik hastalığı olan astımın ülkemizdeki görülme sıklığı % 8 civarındadır. Astım, çocukluk çağında okul kaybı ve hastane yatışlarının en önemli bir sebebidir.

Astımlı hastalar genellikle  “hırıltı, nefes darlığı, göğüste sıkışma hissi ya da sadece öksürük” gibi şikayetler ile doktora başvururlar. Genellikle bu şikayetler bir üst solunum yolu enfeksiyonunu takiben başlar.

Çocukluk çağındaki astımın %90'ı alerjik kökenlidir. Ev içi alerji yapıcı maddelerin bronşlarda yarattığı hassasiyet; soğuk hava, egzersiz, solunum yolu enfeksiyonları, kimyasal kokular, hava kirliliği ve sigara dumanı gibi uyaranlarla teması sonucu astım belirtilerinin ortaya çıkmasına neden olur.

4-5 yaşlarında akciğerlerin gelişiminin tamamlanması ile erken yaşlarda astım belirtileri gösteren birçok çocukta hastalık düzelmektedir.

Genel olarak çocukluk çağında astım tanısı konulan hastaların yaklaşık %50-60'sı ergenlik döneminde iyileşirler. Alerjisi olan astımlı çocuklarda yaş ilerledikçe hastalığın kaybolması olasılığı daha düşüktür.



Çocuklardaki Astımın Ve Alerjik Astımın Bitkisel Tedavisi

Hem astım hem de alerjik astım için aşağıdaki 2 kürü de birlikte uygulayın. “Kuru İncir Kürünü” sabah, “Keçiboynuzu Kürünü” de akşam uygulayın.


1- Keçiboynuzu Kürü

Keçiboynuzu bronşları genişletir ve astım ataklarını azaltır. Balgamın rahatça çıkmasını sağlar. Bu etkisini kısa zamanda göstermeye başlar.

3-4 tane keçiboynuzunu önce soğuk su altında yıkayın. Daha sonra bunları 3-4 parçaya bölerek kaynamakta olan 2 su bardağı suyun içine atın. Hafif ateşte 8 – 10 dakika kaynatın. Daha sonra suyunu süzün ve günde bir defa ve sadece sabah kahvaltısı esnasında 1 çay bardağı içirin. Öğle veya akşam içirilmesine gerek yok. Bu kürü 1,5 - 2 ay uygulayın. Kalanı buzdolabında saklayıp ertesi gün içirebilirsiniz. 

2- Kuru İncir ve Zeytin Yağı Kürü

(İbn-i Sina'ya ait bir kürdür.) Bir tabağın içine bir çay bardağı sızma zeytinyağı dökün. 4'er parçaya ayırdığınız 2 kuru inciri, kesilmiş yerleri zeytinyağına temas edecek şekilde tabağa yerleştirin. (Çocuk 10 yaşından küçükse 1 adet incir yeterli olur.)

Sabah kahvaltısından bir saat önce bu incirleri çocuğunuza yedirin. (Tabaktaki zeytinyağı içilmeyecek.)

Her akşam aynı tabağa, aynı şekilde incirleri keserek tabağa yerleştirin. Zeytinyağı eksildikçe ilave etmeyi unutmayın. 

6 ay boyunca ara vermeden her gün bu kürü uygulayın. Çocuğunuzun sağlığına tamamen kavuştuğunu göreceksiniz. 

Zeytinyağının mutlaka doğal olmasına özen gösterin.


Yorum Gönder

0 Yorumlar